طرح درس و روش تدریس علوم سوم، درس6 : زندگی ما و آب

در این درس، دانش آموز، با نفوذپذیری آب در خاک‌های مختلف، چگونگی تشکیل آب‌های زیرزمینی و چگونگی تصفیه آب آشنا می‌شود و برای یافتن پاسخ پرسش‌های کتاب و یا پرسش‌هایی که خود یا دوستانش طرح می‌کنند، به صورت فردی یا گروهی وسیله می‌سازند و یا مواد مورد نیاز...

0 2k
طرح درس و روش تدریس علوم سوم، درس6 : زندگی ما و آب
در این درس، دانش آموز، با نفوذپذیری آب در خاک‌های مختلف، چگونگی تشکیل آب‌های زیرزمینی و چگونگی تصفیه آب آشنا می‌شود و برای یافتن پاسخ پرسش‌های کتاب و یا پرسش‌هایی که خود یا دوستانش طرح می‌کنند، به صورت فردی یا گروهی وسیله می‌سازند و یا مواد مورد نیاز را تهیه کرده و با استفاده از منابع مختلف و انجام فعالیت‌ها گزارش کار خود را ارائه می‌دهد.

پس از هر بارندگی یا ذوب یخ و برف، بر اثر نیروی گرانش زمین، آب در سرازیری‌ها راه می‌افتد و آب‌های جاری به شکل جوی و رود را پدید می‌آورد. مقداری از این آب دوباره بخار می‌شود و به هوا برمی گردد و مقداری هم در خاک فرو می‌رود و منابع آب زیرزمینی را تشکیل می‌دهد.

در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 9 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.

اهداف درس: دانش آموزان...

✅ با میزان نفوذپذیری آب در انواع خاک آشنا شوند.
✅ بتوانند نحوه‌ی تشکیل رود را بیان کنند.
✅ بدانند بعد از بارش باران و برف، این آب‌ها به کجا می‌روند.
✅ بدانند به چه آب‌هایی، آب زیر زمینی می‌گویند.

5,000 تومان