10,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 55117
  • فرمت فایل دانلودی : .zip
  • تعداد مشاهده : 1734
  • تعداد فروش: 7

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود طرح جابر درمورد باروری ابر

دانلود طرح جابر درمورد باروری ابر

0 1.7k
دانلود طرح جابر درمورد باروری ابر

کاربر عزیز در اینجا بهترین طرح جابرین حیان با موضوع باروری ابر را برای شما قرار دادیم. این طرح جابر بهترین و با کیفیت ترین طرح جابر باروری ابر است. شما میتوانید با اطمینان این طرح جابر باروری ابر را با توضیحات کامل و عکس های متنوع و باکیفیت از سایت ما دانلود کنید. لازم به ذکر است که این فایل طرح جابر با موضوع باروری ابر در فرمت zip و با قیمت بسیار مناسب در دسترس است که این فایل zip شامل چند فایل word و همچنین عکسهای مرتبط با طرح  است.

 

نام فایل: طرح جابرباروری ابر

فرمت فایل: zip با کیفیت عالی

قسمتی از فایل:

 

تحقیق زمینه ای

در فرایند باروری ابر، تعداد این هسته های در دسترس افزایش می یابد تا فواید بیشتری از رطوبت داخل ابر به دست آید. در این شرایط قطرات باران یا برفی تشکیل می شوند که درصورتی که باروری ابر صورت نمی گرفت تشکیل نمی شدند.

به طورکلی ابرها چه در تابستان و چه در زمستان بارش کاملاً مؤثری ندارند.

در زمستان مشکل این است که به اندازه کافی بلورهای های یخ در ابرها وجود ندارد. ایده این است که ذراتی شبیه به یخ به آنها اضافه شود تا بتوانند ببارند. شناخته شده ترین ذره برای بارور کردن ابرها در این شرایط یدید نقره است. مدت ها است انسان می داند که ساختار یدید نقره در سطح مولکولی خیلی شبیه به ساختار یخ است و شاید به همین خاطر است که یخ ها می خواهند به آن متصل شوند. به این ترتیب یدید نقره به مانند یک هسته برای تشکیل قطرات باران و ذرات برف مورد استفاده قرار می گیرد.

درنتیجه در فرایند تشکیل باران سرد با استفاده از باروری ابرها، می توان از یدید نقره به عنوان هسته برای بلورهای یخ بهره برد.

زمان اولین اکتشافات در آزمایشگاه در زمینه باروری ابرها به دهه 1940 میلادی برمی گردد که با موادی مثل یدید نقره انجام گرفت. ماجرا از این قرار بود که محققی به نام دکتر وینسنت جی شافر، در آزمایشگاه جنرال الکتریک در نیویورک در زمینه ایجاد ابرهای مصنوعی در یک اتاق سرد تحقیقاتی انجام می داد. در حین انجام یکی از آزمایش ها شافر احساس کرد اتاق خیلی گرم است و یخ خشک داخل اتاق قرار داد تا فضا را خنک کند. بخار آب داخل اتاق، ابری را اطراف یخ خشک تشکیل داد. درواقع بلورهای یخ داخل یخ خشک، هسته هایی را تشکیل داده بودند که درنتیجه آن قطرات آب فوق سرد می توانستند داخل اتاق تشکیل شوند. (قطرات آب فوق سرد زمانی به وجود می آیند که آب در دماهایی پایین تر از نقطه انجماد است.)

این اتفاقی که دانشمند آمریکایی مشاهده کرد، فرایند تشکیل باران سرد است.

فرایند دیگر، فرایند تشکیل باران گرم است. فرایند تشکیل باران گرم معمولاً در ابرهای مناطق گرمسیری رخ می دهد که هرگز به نقطه انجماد نمی رسند. در این ابرها، قطرات باران حول یک هسته باران پسند تشکیل می شوند. هسته باران پسند یک ذره مانند نمک یا گردوغبار است که آب را جذب می کند. قطرات کوچک هم با هم برخورد می کنند و یکی می شوند تا قطره ای را تشکیل می دهند که به قدری بزرگ و سنگین است که می تواند ببارد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر